Onboarding kinderopvang

 

Kijk ook op onze FAQ pagina, daar staat veel informatie!

 

Clevergig

Bij ExcellentFlex werken wij met de app Clevergig, hiermee kan je diensten accepteren/afwijzen en gewerkte uren registreren.
In deze app heb je tevens de mogelijkheid om met ons of de opdrachtgever te chatten over jouw ingeplande diensten.

Clevergig downloaden
Clevergig kun je downloaden via Google Play Store of App Store

Clevergig 1e keer opstarten
Als wij al jouw gegevens hebben (besproken tijdens het intakegesprek), dan ontvang jij een mial met inloggegevens voor Clevergig.

Handleiding Clevergig
Voor installatie en werking van Clevergig hebben wij een uitgebreide handleiding gemaakt:  

Voor meer info over Clevergig vind je op onze FAQ pagina

 

Koppeling  Personenregister Kinderopvang

Binnen de kinderopvang mag je alleen werken na het indienen en accepteren van een koppelverzoek in het Personenregister Kinderopvang. Alle informatie en uitleg over het indienen van een koppelverzoek vind je via deze link.

Let op: Koppelen is verplicht en heel belangrijk. Het kan zijn dat wij vooraf aan een door jouw geaccepteerde dienst, een bewijs van jouw koppelverzoek vragen. Kun jij die niet overhandigen, zijn wij genoodzaakt om jou van de invaldienst af te halen.

Jij gaat aan de slag

Let dan in ieder geval op de volgende dingen:

  • Je bent gekoppeld in het Personenregister Kinderopvang.
  • Je verschijnt op tijd en representatief op je werk en meld je bij de afgesproken contactpersoon.
  • Je hebt altijd je (kopie) VOG, je legitimatiebewijs en een digitaal bewijs van diploma bij je.
  • Aan het eind van de werkdag zorg je dat je alle werkzaamheden hebt afgehandeld, indien nodig draag je bijzonderheden over aan een collega. Heb je tijd over? Biedt jouw hulp aan bij collega’s. Voor je weggaat meld je je af bij het aanspreekpunt van de dienst.
  • Je schrijft altijd jouw gewerkte uren ook al komen die exact overeen met de planning.
  • Wordt er gevraag om meer of minder te werken, noteer dit in de Clevergig app met de naam van de locatieleider.

ExcellentFlex FullService

ExcellentFlex FullService houdt in dat wij jou opdrachten aanbieden en de beste match voor jou maken aan de hand van jouw wensen en voorkeuren. Daarnaast controleren wij jouw wekelijks gewerkte uren (die jij in Clevergig invoert) en maken jouw facturen die wij zowel naar de klant als naar jou opsturen. Iedere week op donderdag betalen wij jouw factuur, zodat het geld op donderdag of vrijdag op jouw rekening staat. Dit brengt administratieve kosten met zich mee en wij maken gebruik van facturatiesoftware die wij moeten betalen. Dus voor FullService vragen wij een kleine kostendekkende vergoeding van 15 cent per gewerkt uur. Werk je niet, betaal je uiteraard niets.

Afmelden/ziekmelden voor een ingeplande dienst

Ben je onverhoopt ziek en sta je ingepland? Mail ons uiterlijk om 07.15 uur via flexpool@excellentflex.nl of bel tussen 07.00 en 07.30 uur naar 070 444 71 04.
Sta je ingepland op meerdere diensten? Dan horen wij graag per dienst tijdig of je wel/niet in staat bent om weer aan de slag te gaan (Uiterlijk de dag voorafgaand aan de dienst om 13.00 uur). Zo kunnen wij de klant op tijd informeren over jouw afmelding en vervanging regelen. Betermeldingen ontvangen we graag via de mail.
Let op: Als jij je vaker afmeldt voor een geaccepteerde dienst kan consequenties hebben. Zie onze FAQ pagina voor meer info.

Bereikbaarheid ExcellentFlex

  • Wij zijn iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 07:00 tot 15:00 uur op 070 444 71 04.
  • Per mail (flexpool@excellentflex.nl) en Clevergig zijn wij iedere werkdag bereikbaar van 07:00 – 17:00 en van zondag t/m donderdag tussen 19:00 en 21:00 uur.

Diensten die je voor de volgende werkdag accepteert buiten onze openingstijden zijn niet gegarandeerd. Bijna altijd gaat de dienst wel door, indien de dienst helaas niet doorgaat dan hoor je dit de volgende ochtend tussen 07.00 en 07.15 uur.

Kijk ook op onze FAQ pagina, daar staat veel informatie!