Veelgestelde vragen

Algemeen

  • 1. Wanneer word ik uitbetaald?

    ZZP: Elke week uiterlijk op woensdagmiddag ontvang jij je factuur van ons, elke vrijdag staat het geld dan op je rekening.
    Loondienst: Elke vrijdag ontvang je jouw salaris van de week daarvoor. De loonstrook volgt in de week daarna.

  • 2. Ik werk als ZZP’er, moet ik zelf facturen maken?

    Via de Clevergig app registreer jij jouw gewerkte uren en pauzeduur. Wij en de klant controleren deze, keuren deze goed (of stellen een vraag indien het afwijkt volgens de overzichten van de klant)  en stellen de facturen voor je op. Je hoeft ze zelf dus niet te maken of te versturen, wij doen dit voor jou.

  • 3. Wat kost het om via ExcellentFlex te werken?

    ZZP: Wij rekenen geen kosten voor het werken via ExcellentFlex, het tarief dat we met jou afspreken is het tarief dat jij ontvangt! Je betaalt alleen €9,50 per maand aan Full Service kosten. Full Service kosten betekent de kosten voor het bemiddelen naar opdrachten en de verzorging van facturatie en betaling voordat de klant heeft betaald. Het maakt niet uit hoeveel diensten je per maand werkt.
    Loondienst: Er zijn geen kosten van toepassing.

    De kosten worden niet in rekening gebracht als je de gehele maand niet hebt gewerkt.

     

  • 4. Kan ik de nieuwste vacatures in mijn mailbox ontvangen?

    Zeker, het is mogelijk om je in te schrijven op onze job alerts. Dit is mogelijk door naar vacatures te gaan en linksonder in het 'paarse' vlak je gegevens achter te laten bij Job alert instellen. Het is mogelijk om je eigen frequentie hierbij in te stellen.

Kinderopvang

  • 1. Hoe en waarom moet ik mijzelf koppelen aan een organisatie?

    Je kan inloggen op de site van DUO en je koppelen aan de organisatie waar je gaat werken. Zonder koppeling mag je niet aan de slag en mag de klant je wegsturen; ze kunnen hiervoor namelijk ook een boete krijgen. Als je weggestuurd wordt verlies je het recht op uitbetaling. Ben je toch aan het werk gegaan zonder je te koppelen rekent ExcellentFlex jou hiervoor aan. De eerste keer kost dit jou €30, daarna €50 per keer dat je het vergeten bent. Het hebben van een actuele duo registratie en doen van een koppelverzoek is essentieel om de veiligheid op de kinderopvang te waarborgen. Meer informatie kan je vinden in ons animatiefilmpje, bekijk het filmpje door hier te klikken. 

     

    Ben je bij aanvang van de dienst niet gekoppeld, dan mag de klant jouw inzet weigeren en verlies je het recht op de uren en uitbetaling.

     

  • 2. Kan mijn dienst last-minute afgezegd worden?

    ZZP: Tot 24 uur voor aanvang van de dienst kan de opdrachtgever de dienst annuleren. Het kan natuurlijk gebeuren, dat er minder kinderen komen bijvoorbeeld. Binnen 24 uur van aanvang van de dienst moet de opdrachtgever jou passend vervangend werk aanbieden. Als dat niet lukt, matchen we jou met een nieuwe dienst die lijkt op en in de buurt is van jouw originele dienst. Dit gaat altijd in overleg met jou.
    Loondienst: Diensten kunnen uiterlijk 96 uur van te voren worden afgezegd

  • 3. Welke diploma's heb ik nodig om via jullie te werken?

    Controleer via deze link of jouw diploma voldoet.

  • 4. Ik wil graag vakantie opnemen, hoe werkt dat?

    Als je flexibel in onze flexpool werkt, plan je zelf je diensten. Je kan dus zelf je agenda leeghouden. Werk je in loondienst bij ons? Geef dan aan dat je vakantie-uren wil opnemen, dan betalen wij in je vakantieperiode vakantie-uren uit.

  • 5. Hoe weet ik of ik sta ingepland bij een dienst?

    In onze handige planningsapp Clevergig heb je overzicht van alle beschikbare diensten en de diensten die al gepland zijn voor jou. We raden het af om Clevergig te laten synchroniseren met je eigen agenda. Als er een wijziging is in een dienst, dan wordt deze niet automatisch bijgewerkt naar je agenda. Helaas heeft het beheer van de app dit probleem nog niet opgelost. Kijk daarom te allen tijden onder het kopje ‘bevestigt’ in de app om te zien welke diensten doorgang vinden. Sleep het scherm altijd een keer naar beneden om de pagina te verversen of herstart de app, zodat de app synchroniseerd met jouw actuele agenda.

  • 6. Ben ik verplicht om pauze te houden?

    Kinderopvangorganisaties houden zich aan de arbeidstijdenwet en hebben vaak vaste pauzetijden per groep of locatie. Je dient pauze op te nemen zoals aangegeven bij de dienst. Staat er geen pauze aangegeven, vraag dit dan na bij de leidinggevende op de locatie. Afwijkende pauzetijden worden alleen goedgekeurd na toestemming van de leidinggevende op de locatie.

  • 7. Mijn dienst is precies gewerkt zoals gepland, moet ik dan nog steeds uren registreren?

    Je registreert altijd je gewerkte uren en je pauze, zo is er nooit twijfel over je gewerkte uren. Dit doe je wekelijks en uiterlijk op maandag na de afgesloten week.

  • 8. Ben ik BTW plichtig?

    Voor jouw werkzaamheden als pedagogisch medewerker in de kinderopvang ben je als ZZP’er altijd BTW plichtig. De enige uitzondering is als je aangemeld bent voor de Kleineondernemersregeling (KOR), je jaaromzet mag dan niet hoger dan €20.000 zijn. Als ZZP’er ben je zelf verantwoordelijk voor het monitoren of je voor de KOR in aanmerking komt of niet. Val je onder de KOR en wil je jouw facturen daarom zonder BTW ontvangen, geef dit dan aan bij de planning van ExcellentFlex. Dit geldt tevens ook andersom: valt jouw omzet boven de KOR en wil je weer BTW op jouw factuur ontvangen, dan geef je dit ook aan bij de planning. Voor de meest actuele informatie over de KOR kan je terecht op de website van de Belastingdienst.

  • 9. Hoe meld ik mij ziek of hoe meld ik mij af voor een dienst?

    Meld je uiterlijk 's ochtends voor 07.15 uur ziek bij de planning. Je kan bellen naar: 070-4447104 (bereikbaar tussen 07.00-17.00), e-mailen naar flexpool@excellentflex.nl of een chatbericht sturen in Clevergig. Afmelden met overige redenen kan voor ZZP'ers tot uiterlijk 24 uur voor de dienst en voor loondienst medewerkers tot 96 uur voor aanvang van de dienst.

  • 10. Ik wil graag een gesprek over mijn uurtarief, bij wie moet ik zijn?

    Samen met jouw contactpersoon binnen ExcellentFlex stem je af voor welk uurtarief je via ons bij de opdrachtgever aan de slag gaat. Neem daarom contact op met jouw contactpersoon. 

  • 11. Bij wie kan ik een klacht indienen?

    Je kan altijd contact opnemen met je contactpersoon of de planning bellen of e-mailen via 070-4447104 of flexpool@excellentflex.nl

  • 12. Als het betaald parkeren is bij een locatie mag ik dit dan declareren?

    Parkeerkosten worden door de opdrachtgever helaas niet vergoed en kan je daarom ook niet declareren. Probeer altijd van te voren goed uit te zoeken of het betaald parkeren is. Een handige tip om dit op te zoeken is: prettigparkeren.nl

  • 13. Krijg ik reiskostenvergoeding?

    Als ZZP’er heb je een all-in tarief met ExcellentFlex afgesproken. Alle kosten zitten daarom al in het all-in uurtarief verwerkt. Een medewerker in loondienst ontvangt 23 cent per kilometer met een maximum van 80 kilometer per dag.

  • 14. Ik heb nieuwe diploma's en/of certificaten gehaald. Aan wie moet ik doorgeven?

    Wanneer je nieuwe diploma's of certificaten hebt gehaald, mag je die doorgeven en doorsturen aan jouw contactpersoon binnen ExcellentFlex. 

  • 15. Welke cursussen biedt ExcellentFlex aan?

    Wij bieden babyscholing en VVE cursussen aan. Als je hier interesse in hebt, kan je dit met je contactpersoon bespreken. De Nederlandse 3F taaltoets kan je bijvoorbeeld laten afnemen door Mister Dutch.

  • 16. Zijn er kledingvoorschriften?

    Een locatie kan je vragen om bijvoorbeeld een hesje, jas of keykoord te dragen. Als er andere richtlijnen vanuit de klant zijn doorgegeven, dan vind je deze in de bevestigde dienst onder de ‘details van de dienst’. Verder dien je de hygiënerichtlijn van het RIVM na te leven.

  • 17. Mijn agenda op mijn telefoon komt niet overeen met de diensten die in Clevergig staan. Hoe kan dat?

    Wanneer jouw telefooninstellingen zo staan ingesteld dat de app automatisch synchroniseert met jouw agenda dan kan dit onduidelijkheid voor je opleveren. Het beheer van de app heeft een optimale synchronisatie met andere agenda’s helaas nog niet ontwikkeld, waardoor je enkel en alleen in de app kan zien welke diensten (incl. werktijden) doorgang vinden. 

  • 18. Wat heb ik nodig om te kunnen werken via ExcellentFlex?

    ZZP: een KVK uittreksel van maximaal 3 maanden oud, een actieve registratie in het personenregister, een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs), een digitaal gewaarmerkt diploma uit het DUO-register en een BTW nummer.
    Loondienst: een actieve registratie in het personenregister, een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs), een digitaal gewaarmerkt diploma uit het DUO-register.
    Als je nog geen actieve registratie in het personenregister hebt, kan je via ons een VOG aanvragen en je vervolgens registreren in het personenregister.

  • 19. Mijn gegevens zijn veranderd, waar moet ik dit doorgeven?

    Ga je bijvoorbeeld verhuizen of heb je een nieuw rekeningnummer? Geeft dit dan altijd door aan jouw contactpersoon binnen ExcellentFlex of stuur een mail naar: flexpool@excellentflex.nl. Wijzig je jouw gegevens zelf in Clevergig, wees jezelf er dan van bewust dat de medewerkers van ExcellentFlex hier geen melding van krijgen en jouw gegevens niet op de andere noodzakelijke plaatsen wijzigt. De voorkeur gaat er daarom naar uit om al jouw wijzigingen door te geven aan jouw contactpersoon of flexpool@excellentflex.nl.

  • 20. Wat moet ik doen als ik me wil uitschrijven?

    Mocht je niet meer beschikbaar zijn voor ExcellentFlex en hierdoor niet meer ingezet kunnen worden, dan kan je dit aangeven bij je contactpersoon binnen ExcellentFlex of door een e-mail te sturen naar flexpool@excellentflex.nl

  • 21. Wat is het verschil tussen Excellentservice en Essentialservice/bemiddeling (alleen van toepassing voor ZZP)?

    In de ‘Excellentservice’ werk jij diensten tegen het tarief dat met jou is afgesproken. Dit tarief kan je terugvinden in je overeenkomst van opdracht. Uitzonderingen op dit tarief (bij bepaalde opdrachtgevers) zijn altijd vooraf met jou besproken en kan je ook terugvinden in jouw overeenkomst van opdracht.

    In onze bemiddelingsomgeving worden diensten uitgezet door de kinderopvangorganisaties zonder tussenkomst van ExcellentFlex. Deze diensten herken je aan het tarief in de titel. De organisatie geeft het tarief aan dat geldt voor de dienst. Als je dus een dienst accepteert met een tarief in de titel, ga je er mee akkoord om te werken tegen dat specifieke tarief.

    De diensten in de Essentialservice en Excellentservice worden los van elkaar gegenereerd, omdat dit ook twee verschillende Clevergig-omgevingen zijn. Wanneer je werkzaam bent via ExcellentFlex door middel van één van de bovengenoemde services, ontvang je 1 factuur voor de diensten in de Excellentservice en 1 factuur voor de diensten in de Essentialservice op woensdag in je mailbox. 

  • 22. Hoe snel krijg ik reactie op mijn sollicitatie?

    Wij behandelen je sollicitatie doorgaans binnen 1 werkdag.

  • 23. Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Wij houden ons aan de AVG. Dit houdt in dat als je niet via ons gaat werken, wij jouw gegevens verwijderen na 4 weken na afloop van de sollicitatieprocedure. Tenzij je zelf toestemming geeft om jouw gegevens in ons bestand te houden. Als je via ons gaat werken, bewaren wij alleen de gegevens die noodzakelijk zijn. Na beëindiging van de samenwerking bewaren wij alleen de gegevens die wij wettelijk gezien moeten bewaren.

  • 24. Wat als ik in loondienst wil treden bij een locatie waar ik via jullie heb gewerkt?

    Dit is vaak wel mogelijk. Neem contact op met jouw contactpersoon. Wij stemmen dan met jou en de kinderopvangorganisatie af wat de mogelijkheden zijn.

  • 25. Wat is het Verzuimprotocol van ExcellentFlex?

    Wanneer een flexer zich 2 keer binnen 2 maanden lastminute heeft afgemeld voor een dienst wordt deze flexer niet meer uitgenodigd voor nieuwe diensten totdat hij/zij in gesprek is geweest met zijn/haar contactpersoon binnen ExcellentFlex. Alle diensten waar de flexer op dat moment al ingepland staat, blijven wel gewoon staan en die kan je dus gewoon gaan werken. Onder een lastminute afmelding valt elke vorm van afmelding (ziekte/autopech/noodgeval/per ongeluk geaccepteerd) binnen 24 uur voor aanvang van de dienst. 

  • 26. Bij wie kan ik terecht met mijn vragen over diensten, facturen of over de Clevergig app?

    Je kan contact opnemen met de planning maandag t/m vrijdag tussen 07.00-17.00 via 070-4447104 en daarnaast ook per e-mail via flexpool@excellentflex.nl. Per e-mail zijn we zondag t/m donderdag extra bereikbaar tussen 19.00-21.00.

Onderwijs

  • 1. Krijg ik een overdracht als ik ga werken voor een groep?

    Ja, wanneer je komt invallen bij een school, dan ben je een halfuur voor de aanvang van de lessen ingepland. Je meldt jezelf op de ingeplande starttijd op school en dan krijg je een overdracht. Mocht je het fijn vinden om al eerder een overdracht te krijgen, dan kun je ons even een chatbericht sturen of een e-mail en dan vragen wij aan de directie of zij jou een overdracht kunnen mailen. Via onze app clevergig of via flexpool@excellentflex.nl.

  • 2. Ik heb nog (g)een VOG.

      * Hoelang is mijn VOG geldig/wanneer moet ik een nieuwe aanvragen? 
         Een VOG mag maximaal 6 maanden oud zijn.
      * Moet ik een nieuwe VOG aanvragen als ik voor ExcellentFlex ga werken?
         Wanneer je via ExcellentFlex gaat werken en je hebt een VOG die ouder is dan 6 maanden dan moet je een nieuwe VOG aanvragen.
      * Hoe kan ik een nieuwe VOG aanvragen?
         ExcellentFlex zet een VOG-aanvraag voor je klaar in het portaal van Justis. Jij krijgt hier een melding van via een e-mail, waarna je de aanvraag definitief kan maken. 

  • 3. Bij wie kan ik terecht voor tips/begeleiding m.b.t. invallen?

    Wanneer er vragen zijn over specifieke onderwerpen zoals tips of begeleiding kan je altijd terecht bij jouw contactpersoon van ExcellentFlex.

  • 4. Mijn gegevens zijn veranderd, waar moet ik dit doorgeven?

    Ga je bijvoorbeeld verhuizen of heb je een nieuw rekeningnummer? Geeft dit dan altijd door aan jouw contactpersoon binnen ExcellentFlex of stuur een mail naar: flexpool@excellentflex.nl. Wijzig je jouw gegevens zelf in Clevergig, wees jezelf er dan van bewust dat de medewerkers van ExcellentFlex hier geen melding van krijgen en jouw gegevens niet op de andere noodzakelijke plaatsen wijzigt. De voorkeur gaat er daarom naar uit om al jouw wijzigingen door te geven aan jouw contactpersoon of flexpool@excellentflex.nl

  • 5. Bij wie kan ik terecht met mijn vragen over diensten, facturen of over de Clevergig app?

    Je kan contact opnemen met de planning maandag t/m vrijdag tussen 07.00-17.00 uur via 070-4447104 en daarnaast ook per e-mail via flexpool@excellentflex.nl. Per e-mail zijn we zondag t/m donderdag extra bereikbaar tussen 19.00-21.00 uur.

Onderwijs Detachering

  • 1. Hoeveel uren kan ik per dag declareren?

    Werk je in loondienst op een detachering dan heb je voor de startdatum van jouw detachering afgesproken welke dagen je werkt en hoeveel uur per dag. Zijn er afwijkingen in jouw standaard werkdagen, geef dit dan door aan de backoffice via office@excellentflex.nl en jouw contactpersoon met in de cc de directeur van de school. 

  • 2. Hoe kan ik mijn reiskosten declareren?

    In het contract zijn er vaste afspraken gemaakt over de kilometervergoeding per dag. De CAO PO tabel "reiskosten enkele reis" wordt aangehouden.

  • 3. Wanneer krijg ik mijn salaris uitbetaald?

    Jouw vaste (en eventuele extra) uren vanuit een detachering krijg je elke maand rond de 25e uitbetaald.

     

  • 4. Hoe kan ik mijn loonspecificatie inzien? Wanneer ontvang ik mijn loonstrook?

    De week opvolgend na de betaling ontvang je je loonstrook in je mailbox.

  • 5. Krijg ik mijn VOG vergoed?

    De gemaakte kosten voor een VOG vergoeden we na jouw eerste gewerkte werkdag via je maandelijkse salaris.

  • 6. Hoe meld ik mij ziek of hoe meld ik mij af voor een dienst?

    Werk je in loondienst op detachering dan moet je je ziekmelden voor 07.30 uur door een mail te sturen naar office@excellentflex.nl en uiterlijk voor 07.30 uur zelf de school telefonisch te informeren. Wil de school jou laten vervangen? Zorg dan dat deze informatie bij de flexpool terecht komt (flexpool@excellentflex.nl). Als je weer aan de slag gaat of beter bent, mail je dat naar office@excellentflex.nl. Wij melden je dan beter bij de arbo-dienst.

Onderwijs Flexpool

  • 1. Hoe weet ik of ik sta ingepland bij een dienst?

    In het Onderwijs worden de diensten door ons in de Clevergig app gezet. Wanneer je graag zou willen werken, dan kun je je aanmelden voor de dienst. Wij stellen je dan voor aan de school waarop de school akkoord kan geven. Soms blijkt een dienst niet meer nodig te zijn of is deze toch intern opgelost, dan wordt deze dienst weer verwijderd uit Clevergig. In je Clevergig agenda kun je altijd je definitieve diensten zien. 

  • 2. Hoeveel uren kan ik per dag declareren?

    Het is mogelijk om je te declareren uren terugvinden in de bevestigde dienst in de app Clevergig. De planners vermelden het aantal te declareren uren in het kopje ‘toelichting’. Ben je klaar met jouw werkzaamheden voor de betreffende groep? Vraag dan aan de collega’s op school of je hen kan helpen met andere taken, zodat je ook alle uren declarabel bent.

  • 3. Hoe kan ik mijn reiskosten declareren?

    Als je werkzaam bent in de flexpool ontvang je 23 cent per kilometer woon-werk verkeer (berekend volgens de kortste route vanaf jouw bij ons bekende woonadres naar de school). Het retouraantal kilometers per dienst kan je na de afronding van jouw dienst samen met jouw gewerkte uren registreren in Clevergig onder het kopje ‘afgerond’. Werk je op detachering dan krijg je reiskosten volgens de CAO-PO.

  • 4. Wanneer krijg ik mijn salaris uitbetaald?

    Elke vrijdag ontvang je jouw salaris of factuurbedrag van de week ervoor. 

  • 5. Ik heb een vraag over een dienst/invaldag waarvoor ik me heb aangemeld.

    Als je je hebt aangemeld, dan is de dienst nog niet definitief ingepland. Je kunt daarom ook niet met de planning chatten in de aangemelde dienst. Het is op de volgende manieren wel mogelijk om contact op te nemen: van maandag t/m vrijdag tussen 07.00-17.00 uur via 070-4447104 en daarnaast ook altijd per e-mail (flexpool@excellentflex.nl) volgens de hiervoor genoemde bereikbaarheidstijden en daarbij van zondag tot en met donderdag tussen 19.00 - 21.00 uur.

  • 6. Krijg ik mijn VOG vergoed?

    Als je in loondienst voor ons werkt, dan krijg je de kosten van de VOG vergoed na het inleveren van een kopie en na jouw eerste dienst via ExcellentFlex. De kosten zie je terug op de loonstrook na jouw eerste dienst. 

  • 7. Hoe weet ik of ik sta ingepland bij een dienst?

    In onze handige planningsapp Clevergig heb je overzicht van alle beschikbare diensten en de diensten die al gepland zijn voor jou. We raden het af om Clevergig te laten synchroniseren met je eigen agenda. Als er een wijziging is in een dienst, dan wordt deze niet automatisch bijgewerkt naar je agenda. Helaas heeft het beheer van de app dit probleem nog niet opgelost. Kijk daarom ten alle tijden onder het kopje ‘bevestigd’ in de app om te zien welke diensten doorgang vinden. Sleep het scherm altijd een keer naar beneden of herstart de app om zeker te weten dat de app gesynchroniseerd is met jouw actuele agenda. De app herinnert je een uur voor aanvang van de dienst aan jouw geplande inzet (toegevoegd).

  • 8. Hoe meld ik mij ziek of hoe meld ik mij af voor een dienst?

    Werk je een dienst via de flexpool en ben je ziek of door geldige redenen verhinderd? Meld je uiterlijk 's ochtends voor 07.15 uur ziek of met jouw geldige reden af bij de planning. Zij informeren de school waar je bent ingepland en peilen of er vervanging nodig is. Sta je op korte termijn opnieuw ingepland (bijvoorbeeld de volgende dag)? Dan vragen we je de dag voor de volgende dienst om ons omstreeks het middaguur te laten weten of je in staat bent om de ingeplande dienst te werken. Zo niet, dan kunnen wij tijdig op zoek naar een vervanger.

  • 9. Tijdens mijn dienst heb ik de geplande uren gewerkt, moet ik dan nog steeds de uren registreren?

    Je registreert altijd je gewerkte uren en je pauze, zo is er nooit twijfel over je gewerkte uren. Dit doe je wekelijks doch uiterlijk op maandagochtend na de afgesloten week.

  • 10. Wat kan ik doen wanneer de lestijd is afgelopen?

    Wegens het volle takenpakket van leerkrachten is er op scholen altijd nog wat werk te doen. Wanneer de lestijd is afgelopen is er vaak nog wat nakijkwerk te doen. Wanneer dit niet het geval is, dan vraag je aan collega’s/directie of je de school nog ergens mee kunt helpen. Voor vertrek zorg er uiteraard voor dat het lokaal netjes is achtergelaten en schrijf je een korte overdracht voor de vaste leerkracht van de groep. 

  • 11. Wat als ik in loondienst wil treden bij een school/bestuur waar ik via jullie heb gewerkt?

    Dit is vaak wel mogelijk. Neem contact op met jouw contactpersoon, wij stemmen dan met jou en de desbetreffende school af wat de mogelijkheden zijn. 

Onderwijs ZZP

  • 1. Hoeveel uren kan ik per dag declareren als ZZP'er?

    Werk je als ZZP’er op een vaste opdracht? Dan declareer je jouw uren op de wijze die je op voorhand van de vaste opdracht hebt afgesproken via Clevergig. Heb je extra dagen gewerkt? Geef dit dan door aan de regiomanager met in de cc de directeur van de school.  

  • 2. Hoe kan ik mijn reiskosten declareren als ZZP'er?

    Voor alle werkzaamheden als ZZP’er ontvang je 23 cent per kilometer woon-werk verkeer (berekend volgens de kortste route vanaf jou bij ons bekende woonadres naar de school). Het aantal kilometers per retour per dienst kan je na de afronding van jouw dienst samen met jouw gewerkte uren registreren in Clevergig onder het kopje ‘afgerond’. 

  • 3. Wanneer krijg ik mijn salaris uitbetaald als ZZP'er?

    Elke vrijdag ontvang je jouw factuurbedrag van de gewerkte diensten van de week ervoor.  

  • 4. Ik heb een vraag over een dienst/invaldag waarvoor ik me heb aangemeld.

    Als je je hebt aangemeld, dan is de dienst nog niet definitief ingepland. Je kunt daarom ook niet met de planning chatten in de aangemelde dienst. Het is op de volgende manieren wel mogelijk om contact op te nemen: van maandag t/m vrijdag tussen 07.00-17.00 uur via 070-4447104 en daarnaast ook altijd per e-mail (flexpool@excellentflex.nl) volgens de hiervoor genoemde bereikbaarheidstijden en daarbij van zondag tot en met donderdag tussen 19.00 - 21.00 uur.

  • 5. Krijg ik mijn VOG vergoed als ZZP'er?

    Als je via ons werkt als ZZP’er dan vergoeden wij de gemaakte kosten voor het aanvragen van een VOG niet.

  • 6. Hoe weet ik of ik sta ingepland bij een dienst?

    In onze handige planningsapp Clevergig heb je overzicht van alle beschikbare diensten en de diensten die al gepland zijn voor jou. We raden het af om Clevergig te laten synchroniseren met je eigen agenda. Als er een wijziging is in een dienst, dan wordt deze niet automatisch bijgewerkt naar je agenda. Helaas heeft het beheer van de app dit probleem nog niet opgelost. Kijk daarom te allen tijden onder het kopje ‘bevestigd’ in de app om te zien welke diensten doorgang vinden. Sleep het scherm altijd een keer naar beneden of herstart de app om zeker te weten dat de app gesynchroniseerd is met jouw actuele agenda. De app herinnert je een uur voor aanvang van de dienst aan jouw geplande inzet (toegevoegd).

  • 7. Hoe meld ik mij ziek of hoe meld ik mij af voor een dienst?

    Werk je op een vaste opdracht als ZZP'er, dan verzoeken we je dit ook voor 07.30 uur te laten weten door te mailen naar office@excellentflex.nl en daarnaast ook zelf de directeur/ contactpersoon van de school telefonisch te informeren. Afstemming over wanneer je jouw werkzaamheden volgens afspraak hervat, maak je met de locatie en ExcellentFlex. Afmelden met overige redenen kan voor diensten via de flexpool voor ZZP'ers tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de dienst en voor loondienst medewerkers tot 96 uur voor aanvang van de dienst. Diensten naar aanleiding van een detachering of vaste opdrachten kan je niet vrijblijvend annuleren volgens de bovenstaande termijnen. Je hebt je samen met de school gecommitteerd aan een concrete opdracht. Zijn er overige onvoorziene omstandigheden waardoor je jouw aangegane verplichtingen niet kan nakomen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met jouw contactpersoon binnen ExcellentFlex.

     

  • 8. Tijdens mijn dienst heb ik de geplande uren gewerkt, moet ik dan nog steeds de uren registreren?

    Je registreert altijd je gewerkte uren en je pauze. Zo is er nooit twijfel over je gewerkte uren. Dit doe je wekelijks doch uiterlijk op maandagochtend na de afgesloten week.

     

  • 9. Wat kan ik doen wanneer de lestijd is afgelopen?

    Wegens het volle takenpakket van leerkrachten is er op scholen altijd nog wat werk te doen. Wanneer de lestijd is afgelopen, is er vaak nog wat nakijkwerk te doen. Wanneer dit niet het geval is, dan vraag je aan collega’s/directie of je de school nog ergens mee kunt helpen. Voor vertrek zorg je er uiteraard voor dat het lokaal netjes is achtergelaten en schrijf je een korte overdracht voor de vaste leerkracht van de groep. Meld je uiteraard daarna netjes af bij vertrek indien er niets meer te doen is.

  • 10. Wat als ik in loondienst wil treden bij een school/bestuur waar ik via jullie heb gewerkt?

    Dit is vaak wel mogelijk. Neem contact op met jouw contactpersoon, wij stemmen dan met jou en de desbetreffende school af wat de mogelijkheden zijn.

     

Zorg en Welzijn

  • 1. Ik wil graag via jullie werken, hoe kan ik mij aanmelden?

    Het is mogelijk om je in te schrijven via onze website. Dit kan via het kopje Vacatures. Ook is het mogelijk door te bellen naar 070-4447104 of een e-mail te sturen naar zorg@excellentflex.nl.

  • 2. Hoe werkt het precies met BTW als ZZP'er?

    Over de door jouw gewerkte uren, wordt geen BTW in rekening gebracht aan jouw opdrachtgever mits jij werkzaam bent in de Zorg. Dit is voor de meeste opdrachtgevers van toepassing. Werken als ZZP’er in de zorg en welzijn is vrijgesteld van BTW. In de Kinderopvang/Onderwijs wordt er wel BTW in rekening gebracht tenzij je gebruik maakt van de KOR-regeling.

  • 3. Hoe meld ik mij ziek buiten jullie openingstijden?

    In onze planningsapp staan de gegevens van de opdrachtgevers vermeld. Je belt het telefoonnummer van de opdrachtgever die hierin vermeld staat en stuur altijd ook een e-mail naar zorg@excellentflex.nl.

  • 24. Wat moet ik doen als ik toch niet meer kan werken terwijl ik wel ingepland sta?

    ExcellentFlex werkt met een verzuimprotocol. Neem contact op met een van onze recruiters. 

  • 4. Kan mijn dienst last-minute afgezegd worden?

    ZZP: Tot 24 uur voor aanvang van de dienst kan de opdrachtgever de dienst annuleren. Binnen 24 uur van aanvang van de dienst moet de opdrachtgever jou passend vervangend werk aanbieden. Als dat niet lukt, matchen we jou met een nieuwe dienst die vergelijkbaar is en in de buurt is van jouw originele dienst. Dit gaat altijd in overleg met jou.
    Loondienst: Tot 4 dagen voor aanvang (96 uur) van je dienst mag deze zonder gevolgen geannuleerd worden door de opdrachtgever.

  • 5. Welk tarief ontvang ik?

    De tarieven in de zorg zijn per opdrachtgever en niveau verschillend. Deze tarieven worden vooraf met jou besproken tijdens de intake. In Clevergig zie je bij de bevestigde dienst op welk niveau deze wordt uitbetaald. De actuele tarieven kun je terugvinden in de link bij de betreffende opdrachtgever in Clevergig.

  • 23. Wat als ik in loondienst wil treden bij een locatie waar ik via jullie heb gewerkt?

    Dit is vaak wel mogelijk. Neem contact op met jouw contactpersoon, wij stemmen dan met jou en de opdrachtgever af wat de mogelijkheden zijn.

  • 6. Ben ik verplicht om pauze te houden tijdens het werken?

    Dit is afhankelijk wat de opdrachtgever bij je aangeeft en dat zichtbaar is in de planningsapp. Mocht je wegens drukte geen pauze kunnen houden, kan je dit aangeven in de urenregistratie.

  • 7. Welke diploma's heb ik nodig om via jullie te werken?

    Je kan via ons komen werken als je minimaal beschikt over een niveau 2 Helpende Zorg en Welzijn diploma.

  • 8. Mijn dienst is precies gewerkt zoals gepland, moet ik dan nog steeds uren registreren?

    Je registreert altijd je gewerkte uren en je pauze, zo is er nooit twijfel over je gewerkte uren.Deze registreer je wekelijks, uiterlijk op de maandag nadat de week is afgesloten.

     

  • 9. Heb ik eigen vervoer nodig voor thuiszorgdiensten?

    Wij verzorgen geen vervoer, je bent zelf verantwoordelijk voor je vervoer naar en van de locatie.

  • 10. Wat zijn de de voorschriften qua werkkleding?

    Zie hiervoor de Hygiënerichtlinen van het RIVM in de thuiszorg en verpleeghuizen. Mochten de afspraken bij een opdrachtgever afwijken, kan je dit terugvinden bij de opdrachtgever in je geplande dienst.

  • 11. Mag ik al via jullie werken als ik mijn opleiding nog niet afgerond heb?

    Je mag bij ons komen werken als je minimaal beschikt over een niveau 2 Helpende Zorg en Welzijn diploma. 

  • 12. Hoe kan ik gegevens wijzigen (rekeningnummer, e-mail, adres etc)?

    Mochten je gegevens wijzigen, kan je dit aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar zorg@exellentflex.nl. Wij zorgen er dan voor dat de gewijzigde gegevens op alle noodzakelijke plaatsen worden gewijzigd (denk aan: facturatie/betalingsgegevens). Wijzig je jouw gegevens zelf in Clevergig, wees jezelf er dan van bewust dat de medewerkers van ExcellentFlex hier geen melding van krijgen en jouw gegevens niet op de andere noodzakelijke plaatsen wijzigen. De voorkeur gaat er daarom naar uit om al jouw wijzigingen door te geven via zorg@excellentflex.nl

  • 13. Welke documenten heb ik nodig voordat ik mag starten?

    De volgende documenten zijn vereist, voordat je bij ons mag starten: Een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs), een geldige VOG, diploma(s) en als ZZP'er een KVK-uittreksel en BTW-nummer.

  • 14. Waarom moet ik in de Zorg een nieuwe VOG aanvragen op de naam van ExcellentFlex?

    Wij screenen alle kandidaten zelf voordat we ze inzetten bij de opdrachtgever. Vandaar dat wij een VOG op naam van ExcellentFlex willen. De kosten hiervoor zijn voor ons als je in loondienst gaat of voor jezelf als ZZP'er.

  • 15. Mag ik ook een andere baan combineren met het werk bij jullie? Hebben jullie een urenverplichting?

    Je bent vrij om bij andere organisaties te werken. Let hier wel bij op dat het soms niet mogelijk om via meerdere bemiddelingsbureau bij dezelfde opdrachtgevers te werken. Wij hanteren geen minimaal aantal uren en geen exclusiviteit. Het staat je vrij om via zoveel bemiddelings-/uitzendbureaus te werken als je wilt.

  • 16. Hoeveel uren mag ik per dag werken? Is er een maximum aantal uren, die ik per week mag werken?

    Werken in de gezondheidszorg is intensief en kan een zware lichamelijke belasting zijn. De kwaliteit van zorg is van groot belang voor de veiligheid van personeel en cliënten. Kwaliteit en veiligheid kunnen alleen worden gewaarborgd als iedere invaller voldoende rusttijd neemt. Voor de kwaliteit en veiligheid sturen wij daarom aan op de handhaving van de arbeidstijdenwet. ZZP’ers hebben hun eigen verantwoordelijkheid te nemen, maar als bemiddelaar zijn wij ook verantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit.

     

  • 17. Waar kan ik terecht als ik een klacht over een locatie wil indienen? Wat is jullie klachtenprocedure?

    Wij zijn alle werkdagen telefonisch bereikbaar via 070-4447104. Ook is het mogelijk om een klacht via de e-mail in te dienen via zorg@excellentflex.nl.
    Binnen ExcellentFlex heeft iedere kandidaat een contactpersoon. Vind je het prettiger om hier met je contactpersoon over te spreken? Dan kan dit natuurlijk ook!

  • 18. Mijn agenda op mijn telefoon komt niet overeen met de diensten die in Clevergig (de planningsapp) staan. Hoe kan dat?

    Wanneer jouw telefooninstellingen zo staan ingesteld dat de app automatisch synchroniseert met jouw agenda dan kan dit onduidelijkheid voor je opleveren. Het beheer van de app heeft een optimale synchronisatie met andere agenda’s helaas nog niet ontwikkeld, waardoor je enkel en alleen in de app kan zien welke diensten (incl. werktijden) doorgang vinden. 

  • 19. Ik werd gevraagd om op een andere afdeling/andere tijden te werken. Moet ik hiermee akkoord gaan?

    Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat je op een andere afdeling harder nodig bent. De zorginstellingen hebben hier helaas niet altijd op voorhand zicht op. Wij wijzigen nooit zonder overleg met jou, zomaar je diensttijden of de locatie. Wel waarderen wij en de opdrachtgever het enorm als je bereid bent om flexibel mee te bewegen, zodat de zorg het beste gewaarborgd kan blijven. 

  • 20. Heb ik recht op reiskostenvergoeding/parkeerkostenvergoeding?

    Wij bemiddelen jou naar de opdrachtgever. De opdrachtgever zet all-in uurtarieven via ons ter bemiddeling uit.
    Als je in de zorg & welzijn diensten accepteert, dan ga je akkoord met de all-in tarieven van de opdrachtgever.
    Loondienst: Wij vergoeden de reiskosten volgens de CAO VVT. 

  • 21. Moet ik als ZZP'er zelf mijn facturen maken?

    Je hoeft zelf geen facturen te maken. ExcellentFlex maakt deze namens jou en stuurt deze namens jou aan jouw opdrachtgever. ExcellentFlex betaalt jou wekelijks uit en schiet dus jouw factuur voor. Je blijft zelf wel verantwoordelijk voor de uitbetaling door jouw opdrachtgever. 

  • 22. Wat moet ik doen als ik me wil uitschrijven?

    Mocht je niet meer beschikbaar zijn voor ExcellentFlex en hierdoor niet meer ingezet kunnen worden, dan kan je dit aangeven bij je contactpersoon binnen ExcellentFlex of door een e-mail te sturen naar zorg@excellentflex.nl.