Excellentflex pagina inhoud

Clevergig app - handleiding

Wanneer je via ExcellentFlex werkt, maak je gebruik van Clevergig. Op deze pagina vind je meer informatie over deze app.

Clevergig: speciale app voor diensten

Waar je misschien voorheen de Flexwrapp gebruikte, gebruik je nu de Clevergig app om je beschikbaarheid door te geven en diensten aan te nemen. Dit gaat heel simpel: nadat jij de app hebt gedownload, krijg je van de planning pushberichten via je telefoon met hierin diensten vermeld. Denk niet te lang na over een dienst, want de dienst wordt naar meerdere personen verstuurd. De regel is dan ook wie het eerste komt, eerste maalt. Met één klik heb jij een dienst geaccepteerd. Werkt dit niet? Dan betekent het dat iemand anders je net voor was! Na akkoord van ons ontvang jij meer details over de school of opvang, de locatie, bijzonderheden en eventuele extra documenten. Geen zorgen: het zal geen ‘wedstrijd’ worden wie als eerste een dienst accepteert. De planning stuurt de dienst maar naar een selectief aantal mensen, waarvan zij denkt dat de dienst het beste past. Heb je vragen over een dienst? Dan kan je ze altijd in de app aan ons stellen of mailen naar flexpool@excellentflex.nl.  

Vraag & Antwoord

Heb je een vraag over de app? Kijk dan eens naar onderstaande vragen en bijbehorende antwoorden. Heb je hierna nog steeds geen antwoord op je vraag? Neem dan contact met ons op!

Ik wil de app voor het eerst gebruiken. Hoe pak ik dit aan?
Je kunt de app downloaden in de App Store of Google Play Store. Je zoekt hierbij op ‘Clevergig’. Van ons ontvang je een mail waarin je een unieke pincode van 3 of 4 cijfers krijgt. Deze heb je nodig voor je eerste keer inloggen in de app. Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan eerst in je ongewenste mail en neem anders contact met ons op. 

Oeps, ik ben mijn wachtwoord vergeten! Wat nu?
Geen probleem! Je klikt op ‘inloggen’, vult je mailadres in en klik op het pijltje om door te gaan. Vervolgens kan je op de tekst ‘wachtwoord vergeten?’ klikken. Via een mail kan jij je wachtwoord opnieuw instellen.

Wat houdt het persoonlijk profiel in?
In het persoonlijk profiel kunnen wij je mailadres of telefoonnummer vinden. Verder kan je zien welke functie(s) je mag uitvoeren. Die worden door ons ingevuld. Wil je meer functies werken, door bijvoorbeeld als leerkracht ook in de kinderopvang te werken? Dan kan je altijd contact met ons opnemen. Tot slot kun je hier ook je algemene beschikbaarheid invullen, zie de volgende vraag.

Hoe vul ik mijn beschikbaarheid in?
In principe staat je beschikbaarheid altijd AAN. Jij bent diegene die in de app moet aanpassen wanneer je NIET beschikbaar bent. Je beschikbaarheid instellen doe je zo

Hoe ontvang en bevestig ik een dienst?
Het ontvangen en bevestigen van diensten is nog nooit zo makkelijk geweest! Onze planning stuurt een dienst die goed bij je past, naar je op. Jij ziet deze dienst in een pushbericht verschijnen en kan kiezen om deze te accepteren. In dit pushbericht staat een omschrijving met bijzonderheden van de dienst. Jij kunt hier, als je de dienst leuk lijkt, dus een akkoord op geven. De werking hiervan lees je hier. Let op: wij mogen vanwege de AVG-wet niet automatisch contactgegevens verstrekken aan scholen. Indien jij het prettig vindt om een overdracht te krijgen van de school, kan je dit aangeven bij de planning.

Waar zie ik mijn beschikbaarheid en mijn ingeplande diensten staan?
­­Deze zie je in je agenda. Data worden in 4 verschillende vormen aangegeven:

  • Zwart: een datum in het zwart zonder stip betekent dat je die dag beschikbaar bent.
  • Groen: een datum in het groen zonder een cirkel betekent wat voor dag het is op het moment dat jij in de app zit. Sta je in de agenda op een datum waarop je wel beschikbaar bent, vandaag of een andere datum? Dan zie je er een groene cirkel omheen.
  • Paars: een datum in het paars is een datum waarop je niet beschikbaar bent. Deze krijgt een paarse cirkel als je erop gaat staan.
  • Zwarte stip: een datum kan ook een zwarte stip onder zich hebben. Dit betekent dat je op die dag bent ingedeeld voor een dienst.

Hoe bevestig ik mijn uren?
Na een dienst kan je je werkelijke uren loggen. Als je op diensten klikt, zie je het tabblad ‘Voltooid’. Dit is een overzicht met alle diensten die jij hebt afgerond. Bij ‘Log Work’ geef je je werkelijke uren op. Het verschil tussen de geplande en werkelijke uren worden dan weergeven, net als een ruimte waar jij een opmerking kan plaatsen waarom de dienst langer of korter heeft geduurd. Wij keuren uiteindelijk jouw ingediende uren goed of passen deze aan.

Hoe vul ik mijn reiskosten in?
Je reiskosten kan je bij je uren invullen bij ‘kilometers’. Let op: dit is de afstand tussen je woon- en werkadres. Staan er geen kilometers of een variant hiervan bij uren? Voer dan de reiskosten in bij ‘opmerkingen’. De reiskosten moeten als retour ingediend worden. Ook moet je de pauzetijden bij de kinderopvang zelf loggen. Dit helpt om het salaris correct uit te kunnen betalen.

Voor een uitgebreide versie van bovenstaande vragen, klik hier

Heb je meer vragen? Neem dan contact met ons op via flexpool@excellentflex.nl.

Onze website maakt gebruik van cookies om het gebruik en functionaliteit te waarborgen van deze website. Meer informatie hierover vind u op onze cookie instellingen pagina.

OK